OVERSKRIFT
Social IT er en støtte for både mentor og mentee. Social IT giver mulighed for en sammenhængende, kontinuerlig støtte og empowerment!
For mentor
Med Social IT kan mentorerne inddrage konkrete værktøjer og tilbyde en støtte, der er uafhængig af tid og mentors fysiske tilstedeværelse.
Over afstand kan mentor:
Monitorere udvikling
Motivere
Støtte op og reducere kompleksitet
indsamle og dele data med relevante fagpersoner fx sagsbehandler
For mentee
For mentee er den fysiske støtte fra mentor ikke hver dag, eller nødvendigvis i lige præcis dét tidsrum døgnet, der er allermest behov for det. Ved at introducere social It som en del af samarbejdet, får mentee mulighed for, at have mentors støtte tilgængelig, også når mentor ikke er der. Fx at mentor og mentee sammen opretter kalenderaftaler, så mentee selvstændigt bliver mindet om møder med sagsbehandler, hvornår børnene skal hentes, eller mentor og mentee sammen opretter aftaler om angsteksponering,eksempelvis at mentee to gange dagligt skal gå en tur på 10 minutter. Social It giver altså en konkret støtte i hverdagen, også når mentor ikke er der. Samtidig stiller social It nogle krav til at mentee tager ejerskab og anvender støtten, det betyder empowerment!